V 32

Igår så gick jag in i vecka 32. För att fira det så bidde det en kortärmad Bamse body och en bodysuit/pyjamas med Mumin trollen på=) Kunde som sagt inte motstå. Hade dessutom 30% så det blev inte nå dyrt. Jag handlar till bebisen istället för mig själv helt enkelt. Får ju en väldigt knaper ekonomi på endast max 8000kr i juni. Så jag lär passa på. Iof så kommer ju skatteåterbäringen i början på juni med. Men de pengarna tänkte jag betala in på ikea kortet, som jag var dum att använda:( *idiot* Så juni månad blir inte direkt kul eller från 20 juni-20 juli blir det ju. I Juli får jag barnbidrag och ev underhåll för fyra barn och skaplig föräldrapenning. Men det är som det är. Ska försöka spara lite sen har barnen sin lilla sparpeng på en annan bank, som barnen ska få ha i sommar och göra saker för. Så vi överlever nog.

Var ju även till BM och jag ligger bra på SF kurvan och hjärtljudet var 145, min vikt var + 1kg till alltså 61 kg. Vart ska detta sluta tro? Barnens pappa var med. Jag var mest bara sur och spydig. Min barnmorska pratade mest med honom, men det var väl för att få honom förstå att han måste ta tag i sitt liv. Men det är ju faktiskt min kropp jag går dit för, men ja skit samma. Sen ringde jag familjerätten för hon hade ringt. Hon pratade även med pappan, då han inte bestämt sig än om han ville skriva över hela vårdnaden på mig eller inte. Men han bestämde att han skulle göra det, men det syntes att det var ett tungt beslut. Men iaf så åkte jag och handlade lite hygien och torrvaror innan mötet. Vi möttes sedan där och diskuterade igenom innan vi kom in. Han såg ledsen ut och en tår i ögat. Klart att det kändes att se honom ledsen. Men det kändes även rätt att göra detta. Han måset inse att livet inte är en lek och att ha vårdnaden om tre barn kräver så mycket av oss som föräldrar och det har han inte gjort något åt. 

Mötet tog 1,5 timme. Mycket pga skrivar strul, och felskrivningar av handläggaren. Och vi pratade så klart igenom vad detta handlar om och att det går att skriva ett juridiskt bindande umgänges avtal sen när vi vet vad som fungerar för baranen och pappan. Han måste ju som sagt ta tag i sitt liv innan. 

Blev sedan en lång kaffe sväng till frun i stan. Det var ett tag sen igen. Men det var skönt. Var väldigt längesen som jag pratade graviditet och förlossning med någon. Ja förutom de på skolan men det är inte samma sak. Det kändes som vi satt och fika utan barn för sista gången igår. Men kan ju ha fel. Ev en tur dit på lunch på fredag med. Men jag brukar ju yra till det=)

Blev en sväng till köpcentra och inhandla skor till lillgrabben med sen in till stan och köpte pizza. Super trött och irriterad sen. Antar att det berodde på dåligt intag av mat. Men stora grabben va helt omöjlig igår. Han hade även varit hos en vän som tydligen eldat inomhus och ute i torrgräset! Farligt till tusen! 

Dotra har så hemska tankar. Hon satt tyst i bilen sen funderade hon vad som hände med bebisen om den skulle dö. *ryser* Jag berättade hur det kunde gå till. SEn sa hon att hon önskade hon kunde ha bebisen kvar iaf och ha den som docka. Lillgumman, jag förstår inte vad hon får allt ifrån. Men jag tror att på nå vis får hon de tankarna för att hon är rädd för att bli lämnad. Det är så sorgligt att vuxna inte ens tänker på att barn har en saknad och längtan. Men jag får göra det bästa av allt. Tyvärr får ju jag ta all skit om varför och frågor mm.

Nu blir det mat dax. Ev städa sen. Matte prov som gick bra idag och religions examination som även den kändes bra. Hoppas på ett VG i religion, inte för att jag bryr mig om religion egenrtligen, men kul med ett högre betyg i något man inte trodde.




  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0