Så stolt

Idag har varit en lång dag. Engelska och som vanligt hade jag missat att det var prov. Grrr jag kommer aldrig få mitt G i engelska A! Sen blev det lunch på ett nytt ställe istan, lite annorlunda men ändå inte. Mätt blev jag iaf. Svenska C var det efter lunch. Satt kvar och började skriva mitt "paper" men kom inge långt, men en bra början. Ska även försöka få över mitt tal till datan med. Fick bra omdöme på religionen så jag hoppas på ett V i den kursen!

Va till pappa efter jag hämtat barnen. Lilleman ville såklart dit. Grabbarna åt pannkaka där, inget slår morfars pannkaka tycker dom. Lilleman blev kvar så vi andra åkte hem. Dotra frågade då om hon kunde få svara i telefon hemma när det ringde. Jag blev lite små chockad över den frågan, men låtsades inte om det. Hon frågade hur hon skulle svara. Så hon sa "Hej det är ****" Och jag sa att det blir jätte bra. Och erkände att jag själv svara helt fel. Måste nog bli ett bättre föredömme för barnen. Så den första som hon fick ta emot ett samtal ifrån var sin egen pappa. Och hon pratade lite med honom. Han sa till mig sen, átt hon låter så vuxen. Vi hoppade sedan i badet jag och de yngre. Då ringer det hem igen. Och jag säger att ho kan svara. Hon tvekar först sen svarar hon "Hej, det är ****" sen säger hon "Ja" och ger mig luren. Det var en kompis till mig som ringde och hon blev en aning förvånad av att dotra svarade. Stoltare över det tilltaget kan man ju inte bli. Så små förändringar för oss, men jätte kliv för dotra. Måste nog be lite folk ringa hit så hon får öva sig.

Sen bara tv för hela slanten. Brukar gå upp och lägga mig och kolla, men då får jag sängen full i ungar. Nu ligger bara stora grabben där. I morgon har jag engelska muntlig redovisning. Sen ev köpa spjälsäng. Och om frun orkar med besök så blir det även det på lunchen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0