Premiär grillat=)

En lugnt dag har det varit, ja förutom min inre stress som jag alltid bär med mig tyvärr. Muntlig bokredovisning på engelskan idag. Gick inge bra. Men skit samma. Inhandlade sedan en liten klotgrill på Ö&B 129kr, alldelens lagom pris och storlek. Sen så åkte jag och köpte spjälsäng. Vilka underliga säljare det finns ibland. Jag sa att det, där är väl inte lika som bilden (bilden var lånad, men det stod lika som på bild) Nä inte riktigt men hon hade inte orkat gå ut i förådet och knäppa. Sen sa hon att det inte var en IKEA säng utan en Brio som dom köpt på en barnvagnsaffär. När jag sedan kom hem och tog in den, då sitter det en ettiket på botten där det stod IKEA. Inte för att det spelar mig någon roll. Huvudsaken va att det går att fälla långsidan.

Hade tänkt att jag skulle måla den vit, men svarvade spjälor är inte det enklaste att måla. Så jag satte upp den i sovrummet och fixade. Behöver en ny madrass bara. Slipper leta ihjäl mig efter en spjälsäng nu iaf. Vet vilket göra det va när jag var ute efter en vit säng med nedfällbar sida åt dotra. Hon hann födas innan jag hittade en och var nog ett par månader. Fattar inte varför det ska va så svårt att hitta en nyare modell med nedfällbar sida. Eller nyare men iaf max tio-femton år på nacken. Men nu e det fixat, dock fel färg men det kan jag leva.

Har varit en lugn eftermiddag. Lilleman har varit med morfar fram till sex. Och de andra två har lekt. Vi grillade första grillningen idag. Det är ju så gott. Bara jag som åt köttet, de andra tre åt korv. Synd på vädret bara, jag tände grillen och gick in då började det regna. Men vi satt inne. Men i hlgen kommer det sol sägs det.

I morgon blir det klädbytardag här i byn. Ska dit och kolla lite. Sen på söndag är det dansuppvisning i stan för dotra. Och så klart så kostar det pengar. Som om inte de 600kr räckte som dansundervisningen kostar utan 120kr till för att kolla på uppträdande. Tacka vet jag gamla dansgruppen, då var det uppvisning i köpcentra.

Lugnt resten av kvällen. Lite mys med massa fruktsallad och maränger. Sen sova i bra tid.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0