Kalas

Idag kom dagen som stora grabben har längtat efter. Sitt kalas på bowlingen! Han blev glad över presenterna. Han fick ett spel som först och främst måste instaleras på datorn, sen en massa koder och skit, konto och sist men inte minst så kostar det pengar att få spela spelet! Ibland undrar man ju hur vissa föräldrar tänker!?! Ja en månad gratis nu då. Men först och främst måste jag klura ut hur spelet ska instaleras. Då det är från 16 år så är det ju inte direkt tänkt att en tio åring ska klara av det. Sen försöka fixa konto, som jag inte lyckas med då allt står på engelska. Blir lite smått irriterad när det ges bort presenter som i slutändad blir en kostnad för mig som mamma! Och det borde ju dennes föräldrad veta då dom har väldigt många barn. Men ja skit samma det är jag som drabbas igen, av att först och främst en sur son som har en mamma som inte fattar sånt här, (jag gör det egentligen, men tycker att det var en dum present) sen att jag sedan blir en snål mamma som inte vill betala 100-200kr varje månad för att hålla figuren igång (men hallå, jag har två barn till som vill ha lika mycket!), sen att sonen har en dum mamma som inte låter honom sitta och spela spelet i tid och otid, (det är ju sjutton vår och fint denna årstid). Men ja jag får ta den smällen. Som alltid när andra inte kan tänka lite längre. Jag skulle aldrig ge bort en present till mina barns vänner som blir en börda för deras föräldrar. Och alla som har lite större barn vet allt tjafs om att inte spela jämt och att det kostar pengar! Grrr!

Annars har dagen än så länge varit bra. Har inte hunnit med så mycket annat heller iof. Igår var vi ju på kalas, alla barn och jag. Riktigt trevliga och lättsamma människor, trots att vi aldrig träffats förut. Härliga svärföräldrar, tänk man hade sån tur nån gång. Och hon då som kallar sig låtsas moster till mitt ofödda barn ha ha ha så gulligt av henne tycker jag. Och hennes barn är ju så go, speciellt lilltjejen. Jag hoppas dom kommer ut till campingen i sommar. Hon har ju erbjudit sig att vara barnvakt med. Så det kan ju bli nått sensommar firande i sommar. Om den lusten sitter kvar då. Annars inväntar jag min 30 års dag och den lille bebisen kan nog få vara med då. Jag vill ju ha en fest, som jag känner nu iaf. Så det ska nog lösa sig. Fyller ju år på en fredag så det är ju riktigt perfekt. Och de stora får lova att var hos morfar och mormor.

När stora grabben var 6 månader var jag på 20 år kalas med honom med. Nykter var jag, smuttade endast på nått. Men roligt hade vi på fetsen. Trodde inte att jag skulle sitta 10 år senare med en liten igen fast då på en 30 års fest. Men den ska jag gå på om det blir någon. Bor ju i byn nu så då är det bara att traska hem.

Nu blir det lite mer av skolarbete. Gjorde klart två uppgifter till i morse i religionen. Så nu kan jag andas ut. Känner bara press i engelskan nu.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0