Jo men visst

Ja ha ännu en dag. Massa sms med massa tok. Första fick jag 00.13 inatt. Fick sedan ett samtal nu ikväll, som det endast var röster i. Samtaletutgjorde någon form avv uppgörelse. Mannen: JA men det känns som jag kan lita på dig och du verkar reko. (Något sådant sa han) Pappan: Ja, jo visst det kan du. Mannen: Men kom ihåg att aldrig yppa mitt namn i något sammanhang. Pappan:Det lovar jag. Detta är inte citerat vad som sas, men innebörden är den samma. Efter ca tio minuter ringer pappan mig. Jag berättade vad jag hört och funderade vad han fick ut av att ringa mig så att jag hörde informationen. Han sa att han ringt mig av misstag. Men jag tror inte det. Jag sa att jag inte är rädd för honom. Och han sa att han inte var ute efter det. Men det var nog meningen tror jag. Han ber mig att inte berätta vad jag hört. Och han sa även om vem det var. Men jag tror inte på honom. Han sa han kunde råka illa ut om jag berättade så att detta kom fram till vederbörande.

Vi pratade ett tag och jag bad honom att inte psyka ner mig och skicka massa dum sms och ringa dum samtal i tid och otid. Att sluta tro en massa saker som inte är sant. HAn är ju den största lögnaren och väldigt livlig fantasi. Men det är väl därför han misstror mig och är svartsjuk. Men jag frågade honom tillslut om han ville gå till familjerätten istället och ge mig ensam vårdnad och han gick med på det. Ja, idag iaf. Men jag ska boka in ett möte dit i morgon. Hoppas vi får en tid fort! Jag sa att jag inte vill känna att jag tvingar honom, utan det ska vara på hans vilja. Och att om han säger något om tvång så kan jag lika gärna låta tingsrätten avgöra det hela. Så jag håller tummarna nu.     

Lite roligare detaljer i mitt liv. Vecka 31 idag BM nästa tisdag. Har gjort nationella provet i engelska idag, sökt utbilning till hösten med. Varit på möte med dotras lärare och innan dess en välförtjänt kaffe hos en vän. In och köpte skor och hjälm med till stora grabben. Hans ide att vi skulle åka faktiskt. 

Nu lägga trötta barn. Lång dag i morgon.     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0