Farbror doktorn

Hade ju kunnat varit ledig hela dagen idag. Men så typiskt mig att boka in HC besök när barnen har lov. Träffade först distriktssköterskan sen kom en SVENSK läkare in, hör å häpna:O Fast jag gillar de två utländska jag brukar träffa på min HC med. Det är ett gift par och väldigt duktiga både på språket och är medmänsklig. Men nu kikade det in en svensk läkare och han kände på knölen. Jag skulle avvakta och återkomma om den inte försvann. Och fick lite tips som jag skulle försöka med få se om den försvinner av det. Kunde även börja med kortison nässpray och B12 tabletter.

Sen va jag till köpcentra och klagade på skorna, så det va bara att komma in med dem eller in till deras butik på stan och lämna in dem för en eventuell reklamation. Jag har för sjutton betalat 2250 för tre par KUOMA vinterkängor som bara är skit efter 3-4 månader. Jag har haft massor av skor till barnen under dessa tio år. Men jag har aldrig varit med om att ett par skor är så dåliga som dessa. Och detta var de dyraste skor jag köpt med. Har lika gärna kunnat köpt vanliga snowjoggings för en hundring paret istället. Sen har barnen frysit och blivit blöt fram i tårna och gnällt på allt möjligt. Och alla har bara positivt att säga om dem, men jag OCH barnen har bara negativt att säga om dem! Och fan om de inte går att reklamera. Två av tre par har spruckigt i fodret, alla tre par har tappat formen totalt och alla tre par har fått sandpappers foder innuti. Trodde iaf att jag skulle kunna låta barnen ärva efter varann eller sälja dem eftersom de var så dyr. Men är Crispin butiken juste och reklamerar så får dom ett stort pus av mig. Men gör dom det inte så ska KUOMA få sig en stor känga i baken. Så aldrig nå mer skor från dem (Kuoma). Inte ens hålla i tre-fyra månader för den summan. Hade hoppats på 2-3 år iaf som många förespråkare skryter om. Men aldrig mer säger jag bara! Jag skulle kunna få skor för några år fram över för denna summa!





 



Vem får pluss, vem får minus???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0