Ett samtal

Idag har det varit skapligt lugnt. Sov dåligt inatt igen, men sänkte värmen så då gick det bättre. Så ett svalt sovrum, nässpray och halsbrännetabletter är A och O när jag ska sova. Trodde jag skulle brinna upp innifrån inatt med. 

Fick sova tills jag vaknade iaf. Lilleman sov längre än mig och dotra bytte sovplats från min säng till sin egen. Hon hade tydligen blivit fråntagen sin plats av storebror under natten. Kl åtta kom gammelkatten och gosa, han va hungrig och det är ju klart att han kommer till mig då. Så det va bara att pallra sig ner det.

Slapp laga lunch idag, de stora åt på fritids och lilleman åkte till morfar som vanligt. Jag tjänade 275kr och ett skötbord idag. Och det va verkligen välbehövliga pengar. Jag är luspank typ. Men det beror ju på att det varit en dyr födelsedag och en stor elräkning samma månad. Inte direkt bra sammanträffande. Och denna månad blir det till att betala tapeterna. Men tydligen hade målar gubben sagt till pappa att jag skrivit det på pappa och det fick jag skit för av pappa. Fast mest bara för att pappa tycker om att gnälla, riktig surgubbe e han ibland. Jag skulle aldrig skriva upp något på pappa om jag inte frågat först. Men pappa skulle ev betala iaf. Eller byta mot ved, det var väl det målargubben tänk. Men irriterande att han skyller på mig. Och nu vet jag inte ens hur mycket tapet jag ska betala.:S

Fick ett jävligt komiskt samtal idag. Barnens pappa ringer och säger att han sitter hos polisen och att han fått ett samtal på sig att ringa och då valde han att ringa mig. Det roliga va att han ringde från ett registrerat mobilnummer. Han sa att han dödat en människa och att det var en kille jag hade samhörighet med. Hans hjärna har då inte torka på konstiga historier iaf och det måste vara ett väldigt händelserikt liv han lever ändå. Med denna påhittiga fantasin så kan det ju aldrig bli tråkigt. Jag kollade iaf upp numret och det gick till en missbrukare som jag vet vem är sen 15 år tillbaka. En riktigt påhittig person det med. Men iaf så fick jag ett meddelande om att den killen inte hade nått med xets samtal att göra. Och jag gick sedan till polisen och informerade dem om vad barnens pappa sagt att han gjort. Ja vad ska man säga. Men fan sånna som han med den skruvade hjärnan ska inte gå lös. Läste aftonbladet om en psykiskt sjuke pappan som dödat sin fru och sju årige son och sedan sig själv. Kan det hända oss tro? Ja jag orkar inte tänka på det faktiskt.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6926023.ab

Nä nu blir det soffläge en sväng. Har ju städat och gjort fint idag. Så det blir skönt att få slippa se röran när jag ska vila.


Man kan ju undra om det är så här han tänker:


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0