Det suger ibland

Idag har det varit ännu en seg dag. Fast en skön eftermiddag mellan 17-19 då de två mindre va med morfar och åkte traktor. Men nu är de hemma igen och gnället satte igång från lillaman på en gång. Men han kanske lugnar sig på den fronten snart. Hoppas jag iaf!

Fick ett samtal med som gjorde att jag äntligen tog tag i städningen. Får besök i morgon en sväng och ett billigt skötbord på köpet. Inte för att det e det jag tänkte köpa, men billigt e huvudsaken. Ska ha detta uppe på toa om det passar. Ska även måla det vitt. Sen försvinner förhoppningsvis en drös med kläder i morgon. Få se vad jag blir av med. Torka golv, fixa diskbänken, och plocka små grejs på tv-rums golvet kvar. Och städa av detta nedrans skrivbord, men detta har jag bara mig själv att skylla.

Det har känts trångt i magen idag. Tror nästan den gjort några volter. Just nu trycker det på uppåt och är stenhårt. Men den rätar väl till sig när jag lägger mig ner.

Ska försöka få lite mer sömn inatt än vad jag åstakom natten som va. Lyckades ju glömma nässprayen nere och orkade inte hämta den. Men tji fick jag, höll på kvävas kl två inatt. Och före det hade jag sovit som en kratta. men inatt ska jag inte glömma den. Sen var det ju nån idiot som ringde just innan jag skulle lägga mig med. Att han aldrig ger sig och inser att han behöver hjälp. Men idag har det varit tyst än så länge. Men det är ju sov dax snart så han ringer väl då. Idiot! Säger jag bara. Om han ändå kunde inse sitt eget bästa. Men det lär väl dröja.

Blir till att göra lite kvällsfika nu sen soffan en sväng innan jag äntligen får gå upp och lägga mig. Bara det blir mörkt nån gång.

Lämna barnen halv elva, besök kvart i elva, skola ett med nytt ämne sen religion. Äntligen helg igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0