80 dagar kvar

Idag är det 80 dagar, jag har alltså varit gravid i 200 dagar. Nu känns det som det gått fort. Men ändå känns det som att det är en evighet kvar. Men jag har ju gått långt över halva tiden. 28 dagar kvar till ultraljudet. Det ser jag verkligen fram emot. Har en barnmorsketid den 20:e april med. Sen kommer det bli besök till henne varannan vecka. Så efter den 20:e´s besök är det bara fyra BM besök kvar. MAX fem! Sista besöket blir ungefär den 15 juni. Så visst kryper det närmare.

Jag hoppas faktiskt att det är fler i byn som e gravid och ska ha i vår, sommar. För det är alltid trevligt att ha någon i samma situation, att träffa och ta promenader med. Just nu vet jag inte någon som ska ha barn. Det är nog många som "gömt" magen under vinterjackan, så det kanske ploppar upp en massa nu om det blir varmare. Sen har vi ju frun i stan som förhoppningsvis vill hitta på en massa tok. Jag åker mer än gärna och går på stan=) När jag väntade dotra och storagrabben var 2 år då bodde jag nästan på stan. Iof var det sommar och varmt, så just nu skyr jag stan ocj åker till köpcentra istället. Men i sommar blir det perfekt att promenera ner på stan.

Inatt var även första natten i mitt nya rum. Jag och dotra bråka om sovplats innan hon äntligen somnade grinandes. Men hon viste vart jag skulle sova. Och jag kan inte ligga på så många sidor av mig själv nu, utan måste snurra runt välödigt ofta. Men så klart tyckte hon jag var egoistisk. Men vi sov då bra allihop. Lilleman sov på storebrors soffa och storebror i sin säng i det lånade rummet. Och ingen väckte mig utan jag vaknade själv tjugo över åtta. Så skönt! Luktade lite för mycket förg bara. Vaknade kl två första gången, men ställde ut ätticka så jag hoppas lukten försvinner snart nog.

Idag blir det städ-dag. Och ev åka och fira en vän som fyller år. Var ju ett tag sen vi var dit. Ev fixa klart hallen uppe senare idag. Annars blir det lugnt. Skulle behöva varit till IKEA och köpt en ram, men få se hur jag gör.

Frukost sen städa.




  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0