Söndag morgon

Gårdagen blev en turbulent dag! Men den ordnade till sig till slut. Började med att barnens pappa klev upp efter tolv. Han var på "bra" humör sa han. Sen började jag med maten. Tydligen ställde jag "fel" fråga, då blev han sur och irriterad och Jag hade förstört hans lördag, så nu kunde jag minsan glömma attt han skulle ringa Arbetsförmedlingen. Fast som sagt, det är ju upp till han om han vill ha en inkomst när han flyttar. Men iaf medans jag lassa upp mat till barnen, granntjejen var tyvärr här också, så började han dra ner en massa saker. Och han hade sönder en lykta bredvid min mat så det var ju bara att ta ny! Efter maten så bad jag barnen klä på sig och gå ut för jag hade lovat dom att köpa godis. Sagt och gjort så gick dom ut och jag ifrågasatte hans betende. Men självklart var det jag som var dum i huvudet. Så vi åkte ner till macken han ringde minst två ggr på den kvarten vi var borta. Sen när vi kom hem så var det bara minstingen och jag hemma. Då börjar gick han ner i källaren och började plocka det han rört till tidigare under dagen. Precis så ringer hans övervakare, så dom pratar i 40 minuter ungefär. Jag flikar in vissa saker då jag hör att han inte berättar hela sannigen. Så efter samtalet så är han jätte otrevlig mitt framför ögonen på våran son som är fyra år! Massa fula ord om mitt utseende, hur jag såg ut där nere, om att jag horat runt mm, mm Så jag ringer tillslut upp hans övervakare och gråter. Jag grät inte för att han sårat mig utan för att våran son ha behöft hört en sådan ful osanning! Sen hot om att jag inte kommer leva längre svävade i luften det med. Men iaf så kom vi överens att träffas vid statiol närmast byn, inne i stan. Var en jobbig resa in som tur var tar det ca tio minuter bara och våran son somnade på en gång i bilen. Men självklart började barnens pappa gråta, men med ilska och frustration. Han förstod nog att jag menade allvar nu. Så jag släppte av honom där övervakaren stod sen åkte jag till min vän. Kände mig full av frid inombords. Har inte hört något från honom sedan fem i går då jag körde in honom. Övervakaren skrev att han var hos sin mamma och att han verkligen ville ändra sig nu. Få se hur det blir med den saken. Men jag hoppas. Men hit kommer han inte ha sitt boende igen! Jag och barnen åt pizza och godis på kvällen och kollade Dansbandskampen och Die hard 4,0. Har sovit skönt inatt. Men vaknade två av att lilleman kissat i sängen så det tog sin tid att somna om. Men nu är jag vaken och funderar skarpt på att reklamera min laptop idag. Och att barnens pappa INTE komme hit. Fast det gör han ju säkert.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0