Söndag kväll

Nu är klockan nio och jag har fått mycket gjort idag. Började med att städa tv-rummet. Fy vad mycket skräp det var under soffan och tv-bänken! Har iof golv torkning kvar men det hinns med i morgon. Fixade lite hemgjorda plättar som barnen åt, även granntjejen åt här, ibland kan man undra vilken adress hon bor på. Kom på att jag skulle lämna in datorn för lagning. När jag väl kom dit så visade det sig att jag hade nå fri hemservice i två år så det kommer nå företag och hjälper mig hemma om det inte går att lösa per telefon. Så det blir morgondagens projekt att ringa dom. Blev en tur på IKEA och en räksmörgås slank i det med. Lite lyxigt att åka iväg och fönster shoppa utan barn. Så då unnade jag mig en ensam fika. Barnens pappa hade sökt mig. Så jag ringde upp honom när jag kom hem. Han undrade om han fick sova här from i morgon tills han får en lägenhet. Men instinktivt så sa jag nej. Kände att det var bäst för barnen om han inte kom i dåligt skick hit. Och vad vet jag vad han har i kroppen heller?!? Så han blev skit sur och sa att då var det lika bra att skita i allt. Men det är ju som vanligt. Så fort jag stretar emot och säger nej, så ger han upp allt och vägrar som en trotsig fyra åring. Som om jag inte redan har nog med småbarns fasoner. I morgon har han både tid hos sin kurator som han tyckte var bra och även möte med övervakaren som skulle följa med honom till soc. Ja, ja jag ska väl inte sitta och bekymmra mig över honom. Han har valt sin väg och det kan jag inte styra. Hoppas bara att han tar emot den hjälp som finns att få. För även om han är en idiot nu, så vill jag att han ska bli frisk och ren för barnens skull. Nä nu blir det tv och sen sova. Skola i morgon för mig och de två äldsta mormor för minstingen. 

Kram     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0