Mitt nya liv ska börja snart!

Ja, mitt liv har inte direkt varit en dans på rosor. Har ju tre barn med mitt ex som blev min sambo i somras, råka bli gravid och efter mycket omständigheter så har jag valta att leva själv igen! Barnens pappa är missbrukare och mår dåligt psykiskt. Men jag trodde, eller jag ville tro att han var "frisk" nu men tyvärr. Hade bott i från varann sen 31 januari 07 efter mycket turbulenta år som har inneburit mycket psykiskt lidande för både mig och barnen. Så valde jag ändå att släppa in honom i vårat hen den 4 juli i år (09). Jag kan ändå inte säga att jag ångrar det. För jag har nu svart på vitt det han ljugit om i alla år. Tyvärr har ju barnen fått stå ut med en massa tjafs och en irriterad mamma under denna tid. Men jag ska verkligen gottgöra dom när denna resa är slut. Och jag hoppas det blir snart, helst nu! Jag börjar känna ett lugn i mig igen. Nästan ett hånleende lugn. Men ändå är det så sorgligt att en människa inte tar emot hjälp och alla chanser han får. För att beroendet är så mycket starkare. Hittade ett avskeds brev i bilen i morse. Vet inte hur jag ska tolka det...Han ligger då iaf fortfarande på soffan och sover. Men jag vet även att allt det han gjort fel mot oss, sin familj, nu det tynger hans hjärta så otroligt mycket! Men jag kan inte stötta en person som inte tar emot och vill helhjärtat själv. Har iaf kontaktat hans övervakare och berättat allt för honom vad jag hittat. Ska ha ett till samtal med honom senare idag. Då även barnens pappa ska få bli konfronterad av honom. På måndag ska jag kontakta psyk och berätta om avskedsbrevet jag hittade. Jag hoppas dom tar detta på allvar! Dom har ju inte gjort det dom senaste 4-5 åren trots att vi har barn. Men, men iaf så har jag en plan för mitt liv nu. Först och främst en "lyckad" separation och flytt av barnens pappa. (Han har sagt att han inte vill ha någon kontakt med oss om han flyttar.) Sen ska jag rensa upp här. Känns som allt har stått stilla i fem månader. Jag har diskat och städat, men dock inte så grundligt som jag borde. Sen blir det bio med barnen nån helg och en bowling vända ev badhuset. Känner att vi måste göra saker tillsammans nu, jag och barnen. Ska ju till bästa "tanten" och julpyssla nån kväll med. Lite pyssel, julmust och pepparkakor blir det nog också. Sen är det julshopping och andra julbestyr här hemma. Bara det kunde komma lite mer snö. Fast först måste mina bromsar och däck bytas! Det var nog allt i mitt liv för nu.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0