Tio dagar till julafton

Snart är det jul! Längtar men har en del klappar att inhndla. Men tror jag blev helt klar i huve idag om vad jag ska köpa=) Har tagit sin lilla tid. Fått lite hjälp på traven med. Annars är det skola, matlagning och städning som gäller plus en massa tvätt. Hinner nog klart till jul. Har tre inlämningsuppgifter kvar till skolan med och två till datan men dom får jag ju hjälp med på onsdag. Bara jag fåt godkänt så blir jag glad. Men skulle va kul med ett VG men skit samma. Jag sackar alltid av inför sista grejerna. Men ska ta tag i det i morgon. Dagen idag blev lite stressig då jag va helt säker på att min besiktning var i dag men nä hä i morgon samma tid :P Hinner uträtta ett par ärenden innan och ev sitta kvar i skolan och skriva lite. Har ju prov i svenska i morfgon med. NY dag nya tag.

Annars så finns det ju en väldigt konstig person i min närhet han är ju barnens pappa. Men sååå jävla jobbig! Visst att han är i psykos och säkert stoppar i sig sådans som inte ska in i huve. Men nån måtta får det väl va på honom tycker jag. Orkar intre med honom. Han byter humör lika ofta som jag säger "va" eller "nej" till barnen, och det blir ett par gånger om dagen. Jag hatar honom inte, men han behöver HJÄLP! Han hotar med självmord, andra hot, har riktigt paranoida tankar, svartsjuk (på vad kan man ju undra), en sådan stor fantasi så han lär ju slå alla fem åringar med häst längder=) Fattar fan inte vad han får allt ifrån!. Får se hur det blir till jul. Hade bjudit hit honom och hans föräldrar en stund på julafton. Men hans föräldar vill inte komma. Visst kan jag förstå det. Men det gäller max tre timmar och det är väl fan inte barnens som  ska behöva lida för att deras pappa betett sig dumt?!?! Men så är det ju jämt. Och nej, jag orkar inte sätta mig in i andras situationer just nu. Har fullt upp med mitt eget liv. Och massor att stå i. Men jävla egotrippade människor. Så det blir nog så att vi åker in en sväng till dom jag och barnen. Tänker inte riskera att det blir nå jävla tjafs här på julafton! Så just nu ångar jag min inbjudan djupt. Fan, fan, fan! Men jag ska ringa och ändra det i morgon. För det spelar ingen roll hur det är så är ALLT mitt fel iaf. Fast det är han som ställt till allt i hop! "Bli utslängd för några öl" Som han så fint uttryckte det. Jo om det hade varit bara några öl och sen tollerera vad jag sa. Men när det var två säckar burkar, en spruta och lite annat smått som jag hittade så va det inte bara NÅGRA ÖL. Fattar inte hur en människa kan bli så blind över sitt missbruk!? Jag kan ju inte sätta mig in i det. Har försökt att tänka att det är som när jag rökt. Men jag tar en cigg nån gång då å då kan låta bli att röka och gör det mest som sällskap. Jag skadar ingen annan psykiskt och ´har inte gjort någon illa pga min rökning och mitt humör har inte blivit värre pga ciggareter. Så mig är inte den rätta att fråga. Visst att jag tjyvrökt för mina föräldrar heeela livet.Men det är ju för att jag skäms. Dom ställer upp så mycket på mig både ekonomiskt och annan hjälp sen sitter jag och röker upp en tusing i månaden och förstör min hälsa. Jag skulle inte vilja se mina barn i den sitsen vilket beronde stimuli det än va. Men nu är ciggen lagd på hyllan. Rökte en halv cigg i lördags, men har gott och väl varit utan.

Jo i lördags blev det ju jobba av=) Va riktigt kul faktiskt. Blir nog fler ggr. Skönt att va nykter och inte blev jag trött under källen heller. Stod å käka skumtomtar och jordnötter=). Kankse kan va ett yrke för mig det där, att servera alkoholen istället för att drick den. För med rätt folk så kan man ha kul utan alkohol. Men som en tölp sa idag "Du gjorde bara det där för att du e så nyfiken" Jag svarade inte ens. För visst såg man lite av vad som hände. Men det va mest dom som stod vid barfen som uppmärksammades. Jag gick ut en gång och rökte och en gång på toa mellan kl halv åtta och två. Så det va inte mycket jag hann se. Ibland blir man så less på sånna komentarer. Men festen va lyckad och mycket positiv respons. Hörde idag av nån som inte kom, att dom hellre hade varit på denna fest än på det som va i stan. 

Nä dax att vila lite.

Natti natt


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bygg upp dig och ditt liv med barnen först och främst, det tar energi och måste ta energi för att få till det bra! Sen kan man ta in andras bekymmer, kan inte dom sätta barnen i första rum nån endaste gång är dom fan inte mycket att hänga i julgran! Det är så fel och går emot allt jag tycker om julafton! Jag ser ju fram emot ett barn som inte kan sova kvällen före bara för nyfikenhet vad tomten kommer med =) Sen är det ju som så att som mamma så kämpar man väl med näbbar och klor för att det ska bli bra... Då kanske man måste stoppa människor i sopsäcken om dom inte kan göra detsamma ;)

2009-12-15 @ 11:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0