Stress å stress

Nästan alla julklappar inhandlade. Har kvar en grej till min julfirande bror och har lovat barnen att dom ska få köpa nått till sin pappa. Sen Nå lego och en transformers till storgrabben, ev en till till lillgrabben. Men vi får se. Ekonomin tillåter egentligen inte så mycket nu iom att underhållet strular. Men vad gör man inte för sina små juveler:) Fast just nu känns det som jag jag är en tickande bomb för jämnan. JAg fräser å surar å gapar typ hela tiden. Men va sjutton, tänk om nån kunde göra det dom ska någon gång och med nån så inkluderardet barnen med. F*n så fort dom slår upp ögonen så är det gnäll och tjat. Har vi varit ute så slängs allt innan för dörren. Sitter dom och pysslar så lämnar dom allt när dom är "klar". Jag hatar verkligen att städa och plocka heeela tiden. Måste börja införa bonus system igen. Men jag är ju så dålig på att hålla reda på och ta tag i det men lite bättre brukar det fungera. Lessnar ur rejält snart. Visst att hormonerna är lite mer svajjig nu, men ändå är det ju så att barnen gör verkligen inte mycket. Visst tung höst för allihop har det varit så orken och lusten är inte på topp. Men jag vill slippa tjata och gapa hela tiden. Nytt år snart med nya tag. Ska ju få hjälp med rutin system mm efter nyår.

Igår va det avslutning på svenska B jag hoppas verkligen mn uppsats duger så jag kan få betyg före jul. Orkar verkligen inte sitta med den nå mer. *BLÄ* I januari börjar Engelska A, Data, info &layout, Svenska C och förhoppningsvis pedagogisktledarskap. Sen fortsätter ju religionen A och den därb j*vla skit matten *urk*. Men det ska nog bli en bra studie vår.

Relationen till barnens pappa är något lugnare. Han har fått sin diagnos nu eller det va fler hmm ADHD, generaliserad ångest, social fobi och missbruk/blandmissbruk personlighet. Dom glömde visst psykopat;) Men jag får väl nöja mig med det som blev. Det är skönt ändå att det är svart på vitt missbrukar personllighet, för då kan han inte gå runt och ljuga och säga att så är det inte alls. Sen sa jag åt honom att han inte ska tro att jag är lättlurad och tro att han ska kunna gömma sig bakom en diagnos. För även om man har ADHD eller vad det är så måste man börja hantera det och ta emot hjälp. Inte skylla på att "Ja men så gör jag för jag har diagnos på ADHD". Siddu den funkarinte på mig. Alla har ett medvetande så ja det lär bli mycket diskussioner om det. Sen skulle vi få familjehjälp med, nått från kommunen. Men antar att det stod så för att han inte talat om att vi separerat. Men men vi får se. Jag hoppas för barnens skull att han håller sig "normal" över jul. För högtider för honom är ingen höjdare. Vet fler som mår dåligt i "onödan" pga bla julen där i bland äldsta grabben. Vi åkte faktiskt till gävle idag all i hop. Och det gick jätte bra! Jag som sa i söndags att jag inte tänker åka med honom och barnen på väldigt länge. Men det är så jävla svårt, då han har två personligheter. För jag menade det verkligen. Men då var han den dumma, idiotiskt svartsjuka äckliga personen som inte har nå hämningar och beter sig så jävla illa. Men jag hör ju direkt "vem" han är bara jag lyfter luren då han ringer. Men ja det är skit svårt! Men jag tänker aldrig tvinga barnen träffa honom och inte utsätta mig eller barnen i fara. Men här hemma kommer han ALDRIG mer ha som hem igen. Barnen va nöjd med dagen och dotra vill in till pappa och leka i morgon. Hon e ju helt otrolig.

Nu blir det sängen och i morgon blir det städning.

 
V 15

Lite frustrerande att inte känna röreler än! För förutom en översvälld fetmage som putar ut så finns ingenting. Men så jävla svårt att hålla in "ballongen"! Släppa en fis, så att ballongmagen försvann, skulle inte va fel=)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha släpp en fis du ;) Nja, det där med hjälpen kan vara ändå... Vet en som fick gå och prata en himla massa påolika grejjor fast dom inte ens vart tillsammans på riktigt, dock så pass involverad att han bad om hjälp på hennes vägnar. Allt hängde på hans rehab grej liksom, i och med att det blev mycket prat om henne... Bara ett litet inlägg så där ;)

2009-12-20 @ 00:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0