Skit dag!

Sov till kvart i nio, blev självklart väckt av mobilen om ringde. För en gångs skull när hela familjen låg och sov! Men så är det ju alltid. Bara glad att det inte va tidigare. Kl nio ringde vanliga telefon, en kompis till stora grabben. Förstår inte hur föräldrar kan låta sina barn ringa så tidigt till kompisar när det är jullov! Iof får mina ringa till de få vänner som brukar ha förmågan att ringa tidigt till oss. Men annars är det tio som gäller här, ev tidigare på sommarlovet.

Barnens pappa kom ut vid tio. Lilleman blev så glad när jag sa att jhan skulle komma. Sen satt dom och spela han, lilleman och dotra. Dom två som verkligen slåss om hans uppmärksamhet. Storagrabben va inte hemma. Orkar inte "tvinga" honom träffa sin pappa. Sen efter 2,5 timme tog det roliga slut. Orkar inte ens skriva om det här. Tar för mycket energi. Så det slutade med en snabb korvlunch och sen körde vi hem honom vid två. Stackars barn!:( Men dom har det bättre med mig själv. Fast han bad om ursäkt via sms en. Men ja vad ska man säga när han inte fattar hur sjuk han är! Skit samma jag ska leva mitt liv här och ska ta tag i allt och bli en bra mamma.

Annars då hmm...va t stor stan och köpte en rosa liten mp3 till dotra. Det var jag, dotra och lilleman som åkte. Men gud vilka orginal det går runt där alltså! Det är ju sånna knepiga människor som man såg på Filip å fredriks tv programm. Tror alla va ute idag!=) Åker man til köpcentra eller vårt stan, så är det inte på långa vägar lika mycket tokigt folk ute ha ha ha. Så idag undrade jag verkligen vilka som va "lantisar" vi i byn eller dom i storstan???

Har vart lugnt med magen två dagar. Den har mest bara känts som en degklump. Ja förutom idag när jag blev en aning irriterad, då drog livmodern ihop sig och jag fick konstigt ont. Men jag får sluta bli arg. Sen somnar barnen så ent nu när det är lov. Kan lova att till söndag då är det upp sju, halv åtta som gäller för barnen. Och i säng tidigare för var dag. Blir tokig snart. Dom vände på dygnet på en dag.

Idag är det 19 dagar kvar till utltraljudet. Och i morgon, torsdag alltså nyårsafton, så går jag in i v 17. Tiden börjar gå tok fort nu.


Vecka 17


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0