Kanske blir det av :)

Ja dagarna går. Har ännu inte fått in i mitt huvud att jag vänar en till. Men de gånger jag blir påmind om det känns det "OJ" eller att dotra blir iaf glad. Homm konstig tanke kanske. Men just ju känns det så. Även om jag känner mig väldigt ensam så är det ändå väldigt skönt. Hinner knapt något iaf. Dagarna bara går. De få dagar dom segar sig fram är jag oftast för trött för att orka med en massa. Räcker med barnen. Ska iaf få hjälp med barnen så fort det bara går. Bla med sömn och storebrors humör. Jag hoppas att det ger inverkan på en lugn och harmonisk familj. Vill ju verkligen det. Och jag väntar på tid till mödrapsykologerna, men det verkar dröja. Får ta upp det med barnmorska när jag ska dit på min extra tid som hon ville ha med mig innan jul. Ska försöka få henna att lyssna på hjärtat då med:)

Annars så är det mycket städning just nu. Hinner inte mer än städa så stökar de små ner. Sen har jag två saker kvar i skolan att göra. Sen är jag klar och får äntligen betyg i samhällskunskap och svenska B ett + är att jag även får betyg i programhantering. Alltid kul att lära sig nå nytt. Har nyss börjat med tråk-matte i vecka och religionen börjar den 11:e. I januari blir det engelska A, data, svenska C och antagligen pedagogisktledarskap. Så heltidsstudier till vårn med. Men känns så skönt. Ska försöka få matte B gjort med men kommer antagligen inte hinna det, om jag inte knäcker matte koden fort nog förståss. Sen vill jag läsa projektarbete med. Men jag får ta det som det kommer nu. Hade ju tänk vara klar och komma in på högskolan till hösten 2010 men nu satsar jag på hösten 2011 istället. Kaniof vara en fördel för mig att ha ett studie uppehåll. För sen måste jag läsa intensivt i tre år! Men det ska nog gå bra.

Träffade min bror med familj idag. Fick reda på vid två att deras barn skulle sova hos våra föräldrar. Fattar inte varför dom inte sa nå tidigare i veckan. För det har tydligen varit bestämt sen länge. Dom tror väl att jag ska sno barnvakt av dom. För det har jag tydligen jort en gång förut! Men jag hade den gången redan bokat tre helger under lång period. Och då hade dom behöft en av helgerna för tjejerna ville sova där och inte hos morföräldrarna. Hmm men det skiter fan jag i. Jag har bara mina föräldrar att ha som barnvakt. Men min bror blev skit sur den gången. Tycker det är så fånigt, för dom har våra föräldrar som barnvakt för att flickorna vill och dom själva ska vara hemma. Jag har det när jag måste. Ja ja skit samma, har iaf bokat in nästa lördag för då ska jag sälja öl=) Skönt att få komma iväg.

Pappa berättade att dom ska nog åka utomlands i mars. Jag har tänk i fler år att jag vill åka med en v av två. Sa det till min bror att jag nog åker med i mars med barnen. Han titta konstigt på mig och sa att dom tänkt åka och att dom typ planerat det med våra föräldrar reda. Jag sa det att jag med ill åka. För varför ska jag sitta hemma själv här! Men han lyfte typ på ögonbrynen och sa inget mer. Den där jävla missunsamma blicken och tonfallet. Kan det aldrig vara kul för barnen/kusinerna att göra en resa tillsammans. Nä då tydligen inte. Min lilla familj passar väl inte in till min super inteligenta svägerska som inte säger ett pip. Utan allt ska komma genom min brors mun så det är han man blir sur på. Men skit sama jag har bestämt mig jag tänker åka i mars. Kosta vad det kosta vill. För sen kommer jag aldrig mer kunna komma iväg känns det som.

Nstti natt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0