Hjärtat slår

En aningen trött jag är nu sista vecka innan jul. Har inte hunnit städa än eller orkat kanske det heter. Men har haft lite läxor som tagit upp min tankeverksamhet. Och pga det så glömmer jag allt och dubbelbokar allt=) Men så är det just nu. Blir en ny start till vårterminen. Lite nya ämnen och nytt folk.

8 dagar kvar till julafton har min dotter upplyst mig om hela eftermiddagen och kvällen. Känns skönt att nån håller kollen;) Själv så har jag haft fullt upp idag. Började morgonen med stress och tre barn som inte kan göra som jag säger. Som tur va kom min bror med traktor så ha körde de stora till skolan så jag hann åka och byta bil och sen köra lillebror till dagis. Börjar bli lika segt för dom att komma igång som för mig. Sen bar det av till barnmorskan. Känns faktiskt skönt att komm dit och känna att hon verkligen bryr sig. Vi pratade om hur julen kommer bli, hur det har varit nu sen sist jag va till henne. Och alla värden och HIV test och hepatit va bra/negativ. Vilken lättnad! Sen frågade jag om jag inte kunde få lyssna på hjärtljudet, hon sa att dom brukar inte göra det, för dom vill inte påverka barnet med en massa utifrån. Men hon sa att dom gör det i speciella fall om det är något. Och det tyckte hon det va med mig, antagligen för att jag inte fattar direkt att det är någon där inne. Men jag hörde iaf hjärtat och det känns skönt. Är i v 13+6 idag går in i v 14+0 i morgon alltså v 15 i morgon.

Några ord till dig som inte finns än: Jag ångrar inte DIG men hade gärna sett att situationen såg lite annorlunda ut. Men jag kommer inte att älska dig mindre för att du inte var planerad. Och jag ser fram emot din födelse.

(V 14)
Natti natt


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad glad jag blir, allt kanske inte blir som vi tänkt från början men som sagt tror inte du kommer älska den nå mindre för de ;)

2009-12-16 @ 21:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0