En till...

Ja det är ju så det ligger till, ett barn till. Det går ju i vågor hur det kommer att fungera. Men ändå är ju de andra barnen så pass "stora" så det borde gå ganska bra. Men jag vill ju självklart få energi och lust tillbaka. Den har nog inte funnits hos mig på väldigt många år. Och hösten har ju varit väldigt mörk. Känner att jag fått göra val, antingen orka med skolan eller hemmet och då har ju skolan varit viktigast. Men självklart är ju barnen viktogast. Men orken är som bortblåst. Skulle vilja få lite tid att bara vila ett tag. Iof så är det lov nu. Så stressen att behöva kliva upp och fixa frukost och köra barnen det finns inte nu. Även om lilleman kommer och väcker mig sjuttioelvatusen ggr varje morgon! Det enda han vill är att jag ska kliva upp. Förstår honom men det är ju så skönt att få dra sig. Ska fixa tv till sovrummet så kan dom ligga här inne och kika. Jag börjar i skolan först den 12 januari kl 13 med engelska diagnos test. Sen intro för de andra nya kurserna den 13 januari. 

Kom att tänka på att jag saknar en spjälsäng, men har ju lite tid att fixa det på. Vill ju ha en med ställbar botten och nedsänkbar långsida. Men tänker fan inte köpa en helt ny. Jag som sålde min till grannen för ett år sedan. Det är ju så typiskt. Men ändå så är det bara en säng och babyskydd/bilstol jag måste köpa. För jag har allt det andra, ska iof köpa ett skötbord från IKEA med. Har ju bara skötbordsbyrå och den får bara plats i storagrabbens rum och dit vill jag inte gå och byta blöja. Kläder finns det massor av till en nyfödd. Har köpt en liten body med Kitty på i fall att...Men det blir nog en pojk till. Dotra skulle ju bli super stolt om det blev en flicka. Men man kan inte betsämma tyvärr.

Ingen på "min" sida vet om att det kommer en till. Inte barnen heller, fast jag tror dom anar. För deras pappa har ju så klart klantat sig då han varit arg och psykotiskt. Så barnen är pippi på att säga att jag är tjock eller gärna hoppa på min mage. Men jag lär väl släppa bomben efter ultraljudet antar jag. Helst hade jag sluppit, iaf slippa berätta för pappa. Hör hans gnälliga kommentar i huvudet. Men fan det enda jag har hjälp med är att dra in ved. För skotta snö brukar jag göra, men känns onödigt när dom kan komma med traktor. Sen kippa gräs gjorde jag varje gång i somras. Och inte mycket pengar jag har lånat av dom heller. Så klarar mig själv det kommer jag göra. Önskar bara att jag hade nån som fixa maten! Blir catering sen när barnet e fött. Kommer inte orka att laga mat varje dag.

Kollade lite resa idag. Skulle ev kunna komma iväg för ca 15000kr, sen så klart fickpengar och matpengar. Men jag kan leva på luft om så är=) Ska försöka ta upp det med pappa nån dag så han inte hinner boka resa. För då har väl den satans brodern lirkat sig in *bläää*

Lite nattning av lilleman nu, sen tv för resten av kvällen.




Tror att jag börjar känna kroppen där inne. Alltså inge rörelser utan kroppsformen!

Kommentarer
Postat av: Bitterfittan ;)

Eller så är du tyst tills dom frågar?? Då kan du typ svara bara "ja det är så" Bara en tanke ;)

2009-12-26 @ 21:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0