Äntligen

Idag tog det sin lilla tid att få ro i huset. Men just nu ligger jag iaf i sängen och det är bara Lilltösen här inne. Stora grabben var ju såklart nervös inför nya skolan. Och de andra två va bara bråkiga så det har varit riktigt livat här. Lilleman gör ju typ inget annat än gnäller hela dagarna. JAG VET: HAN VILL HA UPPMÄRKSAMHET. Men när jag ger honom den så skiter han blanka f*n i mig :P Ungar är bra rolig. Och idag va pannkaks middan upp å ner med inge rutin alls i måltiden. Allt detta för att deras pappa ska ringa och distrahera min annars braiga dag. Så jag la av strax efter fem. Har pysslat med dopet på datorn. Lysnat på låtar och försökt fixa en folder. Så jag har inte varit världens roligaste mamma idag. Du är bara arg på oss, har jag fått höra idag. Men ja ibland är det sånna dagar med. Jag har bara sagt åt dem att ta det lugnt och inte bråka. 

I denna ordning kommer det sjungas iaf om det inte blir nå annat bestäm när jag pratar med kantorn. Och jag känner mig nöjd över låt valen.

Lilla barn psalm 215 nya barnpsalmboken

Lilla barn välkommen till världen
Lilla barn välkommen till vår jord
Lilla barn jag önskar dig allt gott
Lilla barn en gåva som vi fått

Himlen måste sakna en ängel 

Förr så var jag alltid på väg.
Jag försökte fånga en dröm,
och jag trodde jag visste vad jag ville ha.
Du har väckt mig ur min sömn.
Plötsligt så var världen helt ny,
allting stanna’ upp när du kom.
Och jag såg dig och visste av hela min själ
att nu börjar allting om.  

Himlen måste sakna en ängel.
En finns här hos mig, och vilar i min famn.
Himlen måste sakna en ängel.
Hon ligger tätt intill mig, så trygg på min arm.
Kan det vara sant att jag får älska dig?
En av himlens änglar har landat hos mig.  

Gryningsljuset smyger sig in,
finner ro i ditt andetag.
Och jag inser med ens att jag väntade en
evighet just på denna dag.
plötsligt slår du upp dina blå,
styrkan i din blick gör mig svag.
Och helt utan att döma så ser du på mig,
och så börjar våran dag.  

Himlen måste sakna en ängel.
En finns här hos mig, och vilar i min famn.
Himlen måste sakna en ängel.
Hon ligger tätt intill mig, så trygg på min arm.
Kan det vara sant att jag får älska dig?
En av himlens änglar har landat hos mig. 


Sov du lilla psalm 928

Sov du lilla, sov nu gott du är döpt, ditt här är vått.
i Guds händer vi dig lagt, ditt och Guds namn här blev sagt.
Du är på den gröna gren liten kropp, Guds ögonsten.

Fråga sen allt vad du kan vem är Gud och var bor han?
Vem har skapat jord och allt lejon, fåglar, varmt och kallt?
Fråga oss om tro och hopp, dop och nattvard, lilla knopp.

Liten knopp livets träd, litet barn på vuxet knä.
Livet rymmer hemlighet, större än vad någon vet.
Som en knopp som går i blom, du vårt barn Guds rikedom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0