Vecka 29 idag

Du är i vecka 29.
Du har gått 28 fulla veckor och 0 fulla dagar (v28+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 21 jun 2010
Du har 83 dagar kvar till beräknad förlossning

Tiden rullar på, än dock lite sakta. Men jag är snart i v 30 och då är det bara tio veckor kvar. Va till barnmorskan idag. Och hör och häpna, barnens pappa kom fast klockan bara va halv nio. Inte för att det spelar mig någon roll om han är med eller inte. Men det fick honom kanske att tänka till liiite. Han var då skakis i hela kroppen efteråt sa han. Jag lyssna inte så noga.

Hjärtljuden va 133 har jag för mig, förra gången va de 143. Huvudet ligger nedåt, men det kan ju vändas många gånger. Men nu vet jag hur jag kan känna om huvudet ligger nedåt iaf. Magen låg över kurvan. Jag hoppas det tyder på att jag får på första BF datumet, alltså 16/6-10. Men det visar sig, jag ska fråga det den 30/4 när jag ska på placentakontroll, om dom kan kolla BF en gång till. Plus könet med. Jag vägrar gå oviss och tro att det är en tjej och sen visar det sig att det är en pojke. Men egentligen spelar inte könet nån roll, men u när jag "nästan" vet så vill jag ju veta så jag hinner ställa om mig.

Har haft matte prov idag, kändes smått förvirrande då jag trodde jag kunde först sen när jag väl satt där så låste det sig igen. Jag håller tummarna nu. Hittade en utbildning som jag verkligen vill gå. Men den är i höst i storstan, fast allt går att lösa bara man vill. Tror jag ska söka den iaf. Sen visar det sig om jag kommer orka gå den. Det är ju bara en termin. Och det är stor chans till jobb.

Nu blir det till att fixa lite mer i mitt nya sovrum. Ev ringa min bror om hjälp med sängen. Hmm men vet inte om jag är redo att sova där inatt;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0