Skit å!

Ja igår morse eller igår natt kanske det heter, vaknade jag av att jag mådde illa. Förökte somna om men efter att ha vridit på mig i två timmar så kom det oundvikliga, jag lära spy. Fy fan vad jag verkligen hatar det! Min bror kom och körde de två största till skolan och lilleman följde med honom under dagen. Så här låg jag helt utslagen i soffan och vakna och somna om vart annat. Drack cola och blåbärssoppa och förskte undvika så mycket aktivitet det bara gick.

Sen på eftermiddagen/kvällen så var ju lilleman trotsigare än trotsigast. Han gjorde inte så min magkatarr blev bättre direkt! Men som tur va så somnade både stora grabben och lilleman kl åtta. Så jag och dotra tog ett efterlängtat bad i hetvatten sen kröp vi ner i soffan igen.

Vaknade halv sex första gången i morse. Dax att börja ha ner rullgardinen iannan jag lägger mig. Visast är det skönt att vakna av solen men inte den tiden. Somnade om i en timme och magen har kännts skaplig. Tog min losec och en hårdsmörgås och två alvedon. Och allt har stannat kvar. Dax att jag lär mig stressa av. Annars har jag ingen mage kvar snart. Sen att äta lite nyttigare skulle inte skada det heller.

Mår jag som jag gör nu blir det skolan kl tio sen hämta tapeterna. Lilleman vägra gå på dagis. Så just nu e han hemma och surar han ska till dagis halv tio till jag slutar kl tolv. Sen får jag hoppas min bror snart hämtar honom efter det. Vet inte varför han vägrar dagis. Ja tapeterna ja, inte mycket som fattas så kanske jag hinner klart det idag eller imorgon. Beror på hur jag mår så klart. Jag som mådde jätte bra i förrgår så typiskt att det vänder så fort.

Bebisen har då rört sig för fullt ändå. Mer än den brukar och det har ju inte gjort saken bättre, men skönt med livstecken iaf.

Nu blir det soffan igen innan den eventuella skolan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0