Idiot

Ja ha, så har man fått sms från barnens pappa om att jag skulle komma med papper om att han skulle skriva över hela vårdnaden på mig. Ja han är väl skit rädd nu när jag har fått tummen ur och stämt honom på vårdnaden. Och han förstår väl att det är svårare att få tillbaka vårdnaden om det är utdömt i tingsrätten. Men som sagt jag har redan skickat stämningsansökan och betalat in 450kr för själva handläggningen. Och jag är ganska säker på att jag kommer att få ensamvårdnad.

Igår så lät det så stort att han verkligen skulle fixa detta med behandling mm men idag eller redan igår kväll så börja det komma sms om att jag skulle få hela vårdaden så jag kunde börja mitt nya liv. ja ha där står jag och kliar mig i huvudet och undrar vad det är för nytt liv jag ska börja bara för att jag får hela vårdnaden...? Han tror ju som sagt att jag inte får/kan släppa in någon karl här om han fortfarande har vårdnaden. Han har typ IQ lika med noll i den frågan. Jag får göra precis vad jag vill hur än vårdnaden ser ut. Förutom åka utomlands utan hans tillåtelse, flytta till annan stad/kommun, välja skola eller sjukvård utan hans tillstånd. Men dessa saker har han inte lagt sig i under alla år iaf och jag har fixat allt med skola och sjukvård nu ändå.

Så ringer han nu ikväll och säger att han nyss varit och sålt 3 gram amfetamin och tjänat 300kr. Och han vill ha kvar vårdnaden!!! Man kan ju undra vilken planet han kommer ifrån. Jag förstår inte ens vad han vill få ut av att berätta detta för mig?!?! Vill han få mig arg? Eller vill han ha riktig strid om vårdnaden och se hur långt han kan gå med vårdnaden med det han berättar för mig? Han sa iaf att med den information jag fått av honom inte gäller, så länge jag inte spelar in. Hmm sen sitter hans äldsta vän och berättar att han BARA druckigt whisky idag! Ja ha, det är väl ett missbruk det med!?! Och hur många gånger ska han behöva höra att han inte får prata med barnen påverkad! Jag ringer inte hem från en fest när jag druckigt. För jag vet att barnen blir orolig. Nog med idioter nu.

Har haft en vild bebis i magen idag. Kan ju ha att göra med att jag somna tidigt igår, helt död va jag. Sen när jag åkte till skolan så kändes det som att jag hade lite sammandragningar. Satt iaf kvar i bilen och väntade en stund. Kan ha varit halsbrännan som ställde till det med. Men nu är det lungt. Lång dag i skolan och ett studiebesök hos polisen. Fixat med pappa i nya sovrummet, i morgon flyttar jag upp. Och jag får tv i sovrummet! Woho! Har jag nog aldrig haft. Iof äger jag varken dosa till boxer eller tv:n. Men det är värt det.

Kvällsbestyr, sen sova. Kort dag med engelska prov i morgon bitti. Så lite  pluggande till det blir det med.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0