Airbag

Idag har jag varit ledig från skolan. Lämnade alla barn kl åtta sen hem och börja måla taket i mitt nya sovrum, drygt som sjutton. Det är ju oljefärg så den är inte direkt hälsosam, men kan man både, dricka lite vin och öka under en hel graviditet så borde dessa ångor inte vara värre för bebisen. Det har då varit full fart i magen och har ju haft fönstren öppenoch hållit på i en halvtimme åt gången.

Vid tio åkte jag till stan. In på ÖB och köpte en shampoo, sköljmedel och sånt. Sen ner på stan och in på apoteket och köpte en massa nyttigheter där. Blev ett par byxor på Lindex åt garbben som snart fyller. Och ICA och köpte mat får jag ju inte glömma. Men det blev dyrt idag, jag måste ha slarvat förra månaden när jag handla, för det fattades så mycket. 

Har sedan fortsatt med måleriet när jag kom hem. Har äntligen blivit färdig med första strykningen. Ska höra om min bror vill hjälpa mig i morgon med andra och sista strykningen. När jag hade två längsgående brädor kvar nu ikväll, så va dotra med, hon höll på med täckplasten och jag stod på en låg bänk. Och jag kände mig lite okoncentrerad när hon stod och drog i plasten. Så jag klev ett steg bakot för jag skulle ner, då ramlar jag såklart ner på golvet! Jag hamnade på rumpan rätt hårt, sen vred jag mig i smärta och hamna på sidan. Dotra blev rätt så rädd. Hon trodde det va hennes fel, men det va det ju såklart inte. Tog en stund innan jag vågade resa mig. Så där låg jag, penseln i ena handen och roller-bädden i den andra och vågade inte röra mig. Men bebisen har rört sig efter det. Så jag kan andas ut.

Det sista dotra sa innan hon somna va "Har bebisen dött nu mamma?" Det höll hon innte och tänkte på i över en timme, stackars liten.

En stor rumpa, är en bra rumpa ibland. Idag så räddade den nog liv, min "lilla" airbag =) 




Flytta ur rummet hos pappa i morgon, men bara min ena bror ska va med, den andra e i tyskland, antar det blir jobb för mig på sista april. Så kul=)

Nu blir det tv och försöka sova och hoppas inget blir knas nu då.

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0