85 dagar

Idag är det 85 dagar kvar till förlossningen MAX hoppas jag. 75 dagar hade varit perfekt, men tyvärr så får man ju inte bestämma allt här i livet. Och inget har ju gått enligt planerna hit tills! Ödet styr mitt liv, nå annat svar har jag inte på allt som sker.

Stora grabbens födelsedag blev en lyckad dag. Han fick 200kr av farmor och farfar och 300kr och en godis burk av min bror med familj. Ett oväntat besök kom vid ett så han fick en slant av henne med. Så nu är gossen rikare än mig.

Barnens pappa dör så klart inte upp. IDIOT! Fast jag saknade då honom inte. Fast jag var ju inte med till farmor och farfar heller. Va ner på loppisen på kyrkan. Hittade några plagg för 5kr styck. Sen så köpte jag babyvakten som jag köpt genom blocket. Blir utmärkt till sommaren om bebisen sover ute i vagnen eller uppe i sovrummet.

Dagen har varit hel konstig då jag kom på kl tio att klockan redan va elva. Men iof så blev ju turen till köpcentra tidigarelagd. Ner med lilleman till morfar sen åkte jag och de två stora och fixade simkortet till mobilen och hämtade babyboxen. Grymt besviken över innehållet. Mycket sämre än de tre andra boxarna. Men det är ju gratis iaf=)

Har målat och tapetserat i sovrummet idag med. Lilleman har under tiden strött ut chips och godis i hela tv-rummet och klippt sitt eget hår!!! Ingen av de andra har klippt sitt hår förut, inte i den tjusiga frilla han nu bär iaf. Men det får va så. Min bror svarade inte så det blev ingen hårtrimmer idag. Han har varit helt omöjlig hur länge som helst nu. Det måste va den långa vintern. Ungarna behöver ut på grönbete nu!

I morgon blir det bara va hemma, ska fixa det sista i sovrummet så jag hoppas flytten upp blir före helgen. Kommer ju få sova utan säng tills benen är målade, men det kan jag överleva. Sen blir det sätta upp fyra vårder tapet i hallen utanför sovrummet. Och bort med soffan och upp med ett skrivbord. Ska bli skönt när det är klart.

Nu blir det försöka lägga barn börja med busungen lilleman. Sen kanske det blir nått bra på tv. Kanske ett bad blir det med.


Mitt nyförvärv
 


Grabbens första egna mobil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0