3 igår 28 i morgon

Ja just så ligger det till=) I går var det den 21 mars och alltså 3 månader på datumet, kvar till bebisen kommer. Och i morgon så går jag in i vecka 28. Tiden börjar rulla på i lite fortare takt nu. Och det märks då det börjar kännas på i skolan med tyvärr. Det rör sig iaf i magen. Verkar inte ha påverkats nå av mitt fall från tv-bänken eller färgen jag andats in när jag målat taket. Så jag litar på min känsla att allt är bra.

Ja mitt nya sovrum börjar ta form. Målade taket en andra gång igår. Drygt som sjutton, men det msåte ju göras. Idag så började jag tapetsera. Det fattades så klart två rullar vit tapet och ynka 18cm bred och 1,40 lång av den mönstrade tapeten! Men det va bara till att ringa runt och en räddande ängel körde till och med rullen till stan från storstan då hon ändå hade vägen förbi när hon skulle hem. Så det blidde mönstrad tapet på gaderobsdörrarna med. Blev riktigt bra faktiskt. I morgon ska jag hämta de två vita rullarna så det blir nog inflyttning till helgen=) Måste bara skruva isär sängen så min bror kan lacka trädetaljerna vit. 

Va in på rusta innan skolan idag. Blev två runda små mattor som jag ska ha nedanför sängen, en 110cm lång ryamatta framför sängen, två fusk orkidéer (som luktar apa kände jag när jag kom hem) och fyra halvbollar i nå grönt. Nya vägguttag blev det med, vägrar ha de fula bruna kvar! Så förutom tapet e det måla insidan av fönster och karm kvar, fodret har jag och dotra målat redan. 

Drömde inatt att jag födde en dotter hemma. Barnens pappa va tydligen "normal" och med. Hmm allt annat vad man kan säja om hur han beter sig egentligen. Han bryr sig inte om att fråga mer ingående hur det är med barnen, han nöjer sig med det svar han får av mig, att barnen inte vill prata med honom. Han skyller på mig att barnen förstår så mycket och vågar prata för sig till honom. Bla vill stora grabben inte att pappa kommer hit på lördag då han fyller, han ville inte ha nå bråk. Men det var det tydligen jag som sagt åt grabben att tycka och säga! Dotra pratade med honom före helgen och tala om att hon inte ville ha med pappa till leksandsommarland i sommar av samma orsak. Men det var ju jag som sagt åt henne att säga det med. Ja visst, jag sa åt henne att jag inte tycker det är en bra ide att han följer med. Men det va hennes beslut att berätta det för honom.

Han ringde vid sju och började psyka. Han tror på fullaste allvar att jag inte får gifta mig så länge vi har gemensam vårdnad. Han är så patetisk! Man kan ju undra vad han har för topp-advokater!?! Tillåt mig små le=) Men jag sa åt honom att nu fick det va nog så nu kommer papperen åka in till tingsrätten i veckan. Han skulle strida med sina topp advokater sa han. "Ja ha" sa jag, "Hur ska du kunna ha barnen boende hos dig om du får hela vårdnaden då?" Men det förstod han inte. För barnen skulle bo hos mig ändå! Ja ha men om han vinner hela vårdnaden så har ju inte jag något att säja till om, så då måste ju barnen bo hos honom. Men hans topp-advokater verkar inte kunna sin sak. Vem fan skulle ge hela vårdnade till en psykiskt sjuk pappa med missbruks problematik!?!? Men det ska bli ett sant nöje och se om han vinner. (Jag vet att det inte finns så stor riks att jag förlorar detta) Skulle så vara fallet så är jag ganska säker på att om inte jag gör nå åt det så kommer nog både soc, familjerätten, överförmyndarnämnden och polisen ha sitt att säga om den saken.

Nu blir det halsbrännetablett, soffan och tv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0