100 dagar kvar!


Du är i vecka 26.
Du har gått 25 fulla veckor och 4 fulla dagar (v25+4).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden)
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Mån 21 jun 2010
Du har 100 dagar kvar till beräknad förlossning.



Helt otroligt nu kan jag börja räkna två siffrigt, ja i morgon då=) Men det känns så skönt att ännu paserat ett delmål, kan man nästan säga. Det rör sig som sjutton i magen och nästäppan är lite bättre, så intaget av nässpray har minskats ner. Typ de flesta kläder jag har sitter för tajt. Så nu får verkligen våren snabba på. Vill slippa tjockjacka och tjocktröjor nu. Kommer knappt i och ur bilen nå mer. Och värre kommer det ju att bli. Men det är ju ett friskhets tecken med. Jag och bebisen växer som vi ska=) 

Har huvudet fullt av planer. Hmm som vanligt då iof. Men jag ska bara få hit en målare som målar lite tak, fönster och trapp så kan jag sätta min plan till verket. Jag ska flytta lilleman in till dotra, som sedan ska få en vägg emellan sig och en varsin egen färg på mittenväggen men enhetligt på resten av väggarna i båda rummen. Jag flyttar in i lillemansrum och sätter upp ljusa tapeter med fond eller enhetligt samma i hela rummet. Hallen uppe blir data hörna och läshörna. Stora grabben ska ha kvar sitt rum nere och få gråa tapeter med en mörkare fond. Så det blir nog bara bra. Bara det dyker upp en målare nån gång!!! Tapeterna sätter jag själv. Visst ja trappen ska slipas den med och tror jag bestämt mig för helvit trapp... Bara måleriet komme igång så går det ju fort. Men när jag är låst vid det så fungerar det ju inte. Sen så ska ju även tvrummet målas i samma veva. Och även där så fixar jag tapeten men då med hjälp av mín bror tror jag =)

Så bara å invänta målaren så kanske jag äntligen får till det här hemma. Och går allt enligt planerna så får jag rummet uppe. Konstigt men skönt att slippa allt spring i mitt sovrum. Och mitt nuvarande sovrum kommer återgå till vad det en gång varit syrum och kontor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0